Hírességek ajánlásával: női parfümök az ikonikus nők aláírásával
Mondhatnánk, hogy túl nagy jelentősége nincsen annak, hogy egy-egy parfümnek ki az arca, ki az, aki a nevét adta hozzá, mert ez az egész üzlet. Viszont történetesen pont a parfümiparban gyakran hangzik az el a hírességektől, hogy szívügy, és hogy ténylegesen kizárólag olyan illat mellett teszik le a voksukat, amik nekik személy szerint befutó. Különben miként képviselhetnék hitelesen az adott márkát és típust? Ugyanez jellemző a szépségápolás területén használt egyéb termékekre is. Jogos! Az illatok nem erőltethetőek rá senkire, s ezen a honorárium sem segít. Ám, ha mindez igaz, akkor nagyon izgalmas területre tévedtünk, mert innentől kezdve bepillantást nyerhetünk egy-egy sztár ízlésébe, sőt benső világába, és ha elnyeri mindaz a tetszésünket, amit tapasztalunk, akkor mi is beléphetünk ebbe az univerzumba. És akkor még nem is beszéltünk a testápoló márkákról, ahol szintén egyéni illat és receptúra kombinációkkal találkozhatunk kedvenc sztárjaink ajánlásával.
Kik a leghíresebb parfümarcok?
Ariana Grande, Billie Eilish, Elizabeth Arden, Kate Spade, Nina Ricci. A női parfüm mindig is olyan területnek számított, amit örömmel képviseltek a hölgyek, pontosan azért, mert így odaadhattak a rajongóiknak egy kicsit önmagukból, a karakterükből.
Kevesen tudják, de a szerződésekben sokszor szerepel az a kitétel, hogy nemcsak „névleges” reklámról beszélünk, hanem konkrét használatról, mégpedig nyilvános alkalmakon, eseményeken, ahol természetesen egyrészt jól látható maga a márka neve, az üveg, másrészt mindenki érezheti az adott aroma milyenségét. S innentől válik igazán intimmé ez az egész. Különösen, ha azt is hozzátesszük, hogy ezek az illatok bárki számára elérhetőek, megvásárolhatóak. Attól még nem extrémül drágák, hogy hírességek nevét viselik, vagy hogy sztárok használják őket. Mégis felbecsülhetetlen értékűvé válnak ettől, mert létrehoznak egy láthatatlan, mégis érzékekkel tapasztalható kapcsolatot, kapcsot, amire a legtöbben szó szerint vágynak.
Egyéniség üvegbe zárva?
Valahogy úgy. A parfümök történetében legendás az a sztori, ami Victoria Beckem tollából származik. A legendáriumok úgy mesélik, hogy a híresség nem volt hajlandó igent mondani egyetlen szerződésre sem, de nem dacból, vagy mert úgy gondolta, ő felette áll az ilyen ajánlatoknak. Nem. Örült a lehetőségeknek, ellenben nem találta meg azt az aromát, ami az övé, ami mellé illik a neve, ami egy kicsit róla szól, azaz ami üvegcsébe képes zárni az egyénisége egy aprócska részét. Aztán megtört a jég természetesen, és a nagy egymásra találás nem váratott magára.
De ugyanilyen alapossággal választott annak idején Lady Gaga, Britney Spears. Coco Chanel sem tartozott a könnyű esetek közé, valahol ez érthető, hiszen az általa megtestesített elegancia annyira különleges, hogy aligha zárható mindez pár könnyed illat markába, ám végül itt is megszületett az az illatkombináció, ami minden tekintetben tökéletes lett.
A fenti példákból egyértelműen kiderül, hogy nincs egyszerű dolga az illatmestereknek, és az is evidens, hogy megtalálni a tökéletes párosítást, párost, igazi kegy, ajándék, nem pusztán a rajongóknak természetesen. Ráadásul idővel egy-egy név biztosítékként szolgálhat, mintegy hitelesítve az adott márkát, mert pontosan tudható a hírességekről, hogy akármihez nem adják a nevüket, azaz hozzák magukkal az illatárban úszó minőséget.